Feb 21, 2020
Mustafa Kamal Ataturk: Penegak Agenda Yahudi
Posted by Abdul Latip Talib

Mustafa Kamal Ataturk adalah bapa sekularisme Turki Lelaki yang memusnahkan institusi khalifah Islam Dia lelaki yang membawa Barat ke Turki dengan menolak Islam Dia lelaki yang memberi kisah, untuk kita renungkan, bagaimana murahnya maruah agama apabila dunia menjadi matlamat.

  • Title: Mustafa Kamal Ataturk: Penegak Agenda Yahudi
  • Author: Abdul Latip Talib
  • ISBN: 9789675783760
  • Page: 365
  • Format: Paperback
  • Mustafa Kemal Atatrk Mustafa Kemal Ataturk Biography Mustafa Kemal Ataturk was a revolutionary who helped establish the Republic of Turkey He was Turkey s first president, and his reforms modernized the country Synopsis Kemal Atatrk HISTORY Aug , Mustafa Kemal Atatrk was an army officer who founded an independent Republic of Turkey out of the ruins of the Ottoman Empire He then served as Turkey s first president from until his death in , implementing reforms Kemal Ataturk Biography, Reforms, Death, Facts Jan , Kemal Atatrk, Turkish Kemal, Father of Turks original name Mustafa Kemal, also called Mustafa Kemal Pa a, born , Salonika now Thessalonki , Greece died November , , Istanbul, Turkey , soldier, statesman, and reformer who was the founder and first president of the Republic of Turkey. BBC History Kemal Atatrk Mustafa Kemal Atatrk was born in in Salonika now Thessaloniki in what was then the Ottoman Empire His father was a minor official and later a timber merchant When Atatrk was , he was sent to military school and then to the military academy in Istanbul, graduating in . Mustafa Kemal Atatrk, Republic of Turkey Founder Mustafa Kemal Atatrk May , November , was a Turkish nationalist and military leader who founded the Republic of Turkey in Atatrk Ataturk, Mustafa Kemal Armenian National Institute Mustafa Kemal Ataturk was the founder of the Republic of Turkey and the consummator of the Armenian Genocide Kemal was an officer in the Turkish army whose defense of Gallipoli in defeated the Allied campaign to breach the Dardanelles and quickly eliminate the Ottoman Empire from World War I. Mustafa Kemal Atatrk s personal life TOP QUOTES BY MUSTAFA KEMAL ATATURK of A Z Quotes I was born as a soldier and will die as one.

    Mustafa Kamal Ataturk Penegak Agenda Yahudi Mustafa Kamal Ataturk adalah bapa sekularisme Turki Lelaki yang memusnahkan institusi khalifah Islam Dia lelaki yang membawa Barat ke Turki dengan menolak Islam Dia lelaki yang memberi kisah untuk ki

    Yuyu Yusof

    Keangkuhan, kuku besi, diktator, tipu daya, putar belit, boneka kafir mengingatkan aku kepada situasi semasa Ironi.


    Haizir Othman

    Walaupun masih agak keliru dengan terma novel sejarah, saya fikir masih boleh mengambil manfaat yang ada darinya Kekeliruan tentang terma mungkin seputar disiplin ilmu sejarah yang bersandarkan fakta yang benar yang sama sekali berbeza dengan novel yang berbentuk penceritaan naratif berbentuk rekaan fiksyen Fakta dengan fiksyen tidak mungkin boleh bersatu, tetapi demi mengambil manfaat yang ada atas semangat hikmah adalah barang kaum Muslimin yang telah hilang, di mana saja ia menemukannya, maka [...]


    Anna

    Buku yang harus dibaca Kamal Attartuk bukan sekadar membawa sistem sekular ke Turki tapi malah menghapuskan segala apa yang keislaman Wanita dilarang munutup aurat, azan dilaung dlm bahasa turki malah quran juga diarah tulis semula dlam bahasa turki Keangkuhan ditambah dengan kejahilan menjadikan Kamal Attartuk tenggelam dengan keasyikan dunia penuh jijik dan dayus Lari dari peperangan malah membelot Umat Islam harus kenal siapa manusia ini dia bukan bapa pemodenan, Inggeris dan Paris menggunaka [...]


    Damaisuria

    Mustafa Kamal Ataturk, sebuah nama antagonis yang menghitamkan sejarah peradaban dunia Beliau dengan tanpa rasa sekulumit serba salah menjatuhkan kerajaan kekhalifahan kepada bentuk sekularisme Usahanya membatalkan sistem pemerintahan beorientasi syariat Islam terus diingati sebagai titik hitam serban tidak lagi dibenarkan diganti dengan topi, bertudung bukan kewajipan diganti pakaian menjolok mata, buku buku bahasa arab dimansuhkan diganti dengan buku teks dari barat, masjid Aya Sophia diganti [...]


    Wafa

    Pendedahan yang sangat menarik, karya Pak Latip yang paling saya suka.Siapa sangka, seteruk itu kematian lelaki pengkhianat ini Mustafa Kamal Ataturk, pada mulanya seluruh umat Islam mengangkatnya kerana apa yang dibawa, setelah tembelangnya pecah, seluruh dunia meraung kerana mereka tersalah pilih Sejarah hidup Mustafa Kamal Ataturk menunjukkan kepada pembaca, betapa wang mengubah hidup kita bagaimana Mustafa Kamal memilih untuk lebih menyukai seorang lelaki entah sesiapa berbanding ibu sendiri [...]


    Yazlina Saduri

    Excellently written Pernah dengar mengenai diktator turki Mustafa Kamal Ataturk sikit sana dan sikit sini Waktu baca buku Rona Bosphorus oleh Zaid Akhtar, memang simpan niat nak tahu lebih terperinci mengenai Sultan Al Fateh dan Ataturk Buku tulisan Tuan Abdul Talib ini, walaupun ringkas dapat memberi maklumat dengan begitu jitu dalam bahasa mudah dan menarik Bermula dengan waktu Ataturk masih belum lahir kelihatannya beliau anak luar nikah hasil perayaan ritual Yahudi Dunamah , hingga zaman kan [...]


    Hoop Wwe

    ok


    Noral

    Banyak pengajaran yang kita boleh ambil sebagai ikhtibar daripada buku ini Yang paling utama adalah laksanakan tanggungjawab kita kepada Allah dan agama terbelih dahulu Utamakan akhirat insya Allah dunia akan menyusuli Buku ini bagi saya agak hambar di tengah tengah, tetapi kerana perasaan ingin tahu menyebabkan saya teruskan membaca hingga akhir Saya juga baca buku ini kerana saya menyukai negara Turki dan ingin tahu serba sedikit sejarahnya daripada sudut perspektif pelbagai penulis.Alhamdulil [...]


    Afiqah

    First novel sejarah yang aku baca Since aku memang tak pandai sejarah, buku ni memang sangat membantu Sekarang, aku dah tahu dah serba sikit fasal Mustafa Kamal Ataturk dan Turki Kenapa sikit sikit Sebab gaya penulisan penulis tak berapa kena dengan aku Aku tak minat Dan ayat kadang kadang berulang dan susah nak faham ulang baca aku memang tak pandai sejarah.Jadi, aku bagi tiga bintang Isi padat tapi gaya penulisan kurang sampai Apa apa pun, kalau aku berkesempatan ke Turki, aku nak melawat Aya [...]


    Hindun Salleh

    Novel sejarah yang memaparkan penceritaan yang hidup melalui pengolahan jalan cerita yang mampu menarik golongan muda untuk mengenali sejarah Mustafa Kamal atarturk Pengetahuan saya mengenai bapa sekular turki ini semakin bertambah dan berjaya menarik minat saya untuk mengenali negara turki dan ummat Islam di sana dengan lebih mendalam


    Fath A

    Saya mengambil tempoh masa yang lama untuk menghabiskan buku ini kerana sedih, dan tidak sanggup nak tahu kesusahan dan kejerihan yang dihadapi masyarakat sana ketika itu Agaknya stress exam pun menjadi faktor Hehe Penulis menulis denagn plot yang sangat baik dan menarik untuk sebuah buku sejarah.


    Nur Syafiqah

    this book gives you a story about history of republic of turkey and about man named mustafa kamal ataturk that try to change the islamic rule in turkeyyone who have chance or free time must read this book.


    Fathiyyah

    kejatuhan khilafah uthmaniah pd 3 mac 1924undang2 islam ditukar kepada undang2 baratalifah dihalau dr istana


    Intan Mastura

    nice one


    Kommeng

    ok.


    Aliff Ismail

    Sebuah buku yang bagus dari segi penceritaan Buku yang menjadi pintu gerbang kepada pengenalan lebih jauh mengenai Mustafa Kamal dan Sejarah Turki.


    Sharulnizam Mohamed Yusof

    Penceritaan gaya novel, menarik.


    Patinchamimi

    a great book to read gives us the urge to uphold Islam.


    Shahrul AhLami

    inilah novel pertama yg aku beli seumur hidup aku


    Azra Munirah

    just bought yesterday


    Fzh Hns

    A good book to learn the new age of Turkey in general.



    • BEST AZW "✓ Mustafa Kamal Ataturk: Penegak Agenda Yahudi" || UNLIMITED (PDF) å
      Abdul Latip Talib